עוד על IMEX – מערכת ההזמנות האינטרנטית של פורמקס: הכנת הזמנה בנוחות, בקלות ובאפס תקלות

בעקבות הפרסום בגיליון הקודם של עץ ורהיטים על מערכת ההזמנות האינטרנטית החדשה של פורמקס, שקיבלה לאחרונה את שם המותג IMEX, פנו אלינו כמה קוראים בשאלות, שראוי להתעכב עליהן כדי להבין באמצעותן את יתרונה של המערכת הזמנות אינטרנטית בכלל. כידוע פורמקס מתקינה בעצם ימים אלה את מודול ההזמנות IMEX במחשבים של לקוחותיה ויש מי שאינם מבינים את הנושא.

ראשית נשאלתי אם יש חשש, שבעקבות ההתקנה של מודול ההזמנה של פורמקס אצלכם במחשב ייווצר מצב, שפורמקס תוכל לטייל במחשב שלכם ולגלות את סודותיכם. התשובה חדה וחלקה – לא. מדוע? כי הבסיס של מערכת זו נבנה כך, שהמזמין לא יכול לפלוש לפרטיותו של הספק והספק לא יכול לחדור לפרטיותו של הלקוח וקיימות בתוכנה הגנות מתאימות לשני הכיוונים. גם אם בעל המערכת, במקרה זה פורמקס, עורך שינויים ומבצע התאמות לצרכיו, הוא לעולם לא יכול לערוך שינוי בבסיס התוכנה עצמו.

שאלה נוספת: האם יש חשש, שווירוסים ושאר תחלואים הרצים ברשת עלולים להגיע למחשב שלנו דרך המודול של פורמקס? התוכנה שבבסיסה היא מוצר, שהוא עושות שימוש חברות נוספות בעולם כולו. לכן אין חשש מהפרעות הידבקויות של וירוסים ותחלואי מחשב אחרים דווקא מפורמקס. רוב הסכנות שלכם לתחלואות מחשב טמונות בעיקר בדוארים אלקטרוניים נגועים או תוקפניים (כמו שתילת סוס טרויאני) בסיורים שאתם במצעים באתרים בלתי בטוחים – הכל חוץ מתוכנת ההזמנות של פורמקס. לכן, מוטב שתרכשו מערכת נגנה טובה נגד וירוסים וסוסים טרויאנים.

ולשאלה האחרונה – מי יכול לקבל את תוכנת ההזמנות של פורמקס? דיברתי עם מיכאל קולן, מנכ"ל פורמקס, ולדבריו, החברה מוכנה להתקין את מודול ההזמנות בכל נגריית מטבחים ללא כל אבחנה בשני תנאים: א. שאתם נגרים מקצועיים (לא חובבים) ב. שהזמנתם בעבר לפחות פעם אחת דלתות בפורמקס, והכמות לא משנה.

ולבסוף, אין לכם מה לדאוג לגבי ההתקנה. מתקין תוכנה מטעם החברה יגיע אליכם, יבצע עבורכם את ההתקנה וייתן לכם הסברים. תוכלו לבצע הזמנות בכל זמן שתרצו, בחופשיות מלאה ואיש לא ילחץ עליכם בגלל ההתקנה לעבוד דווקא עם פורמקס.

מערכת הזמנות חדשה
  • עם ההתקנה תקבלו מספר לקוח, שיהווה עבורכם "שם משתמש" כאשר תרצו להתחבר למערכת ההזמנות. לצורך ההתחברות הראשונה תקבלו מהמתקין סיסמה ראשונית, ואחרי שהוא יעזור אתכם וילך לדרכו, תצטרכו להחליף את הסיסמה שהוא נתן לכם לסיסמה אישית, שאתם תבחרו ותהיה ידועה רק לכם וזו הראשונה שהמתקין נתן לכם תמחר לעד
  • מסך ראשון שתקבלו אחרי הכניסה למערכת כולל טבלה, המציגה על כל הזמנותיכם בעבר וכן הזמנות אשר מצויות בתהליך וטרם שידרתם אותן לחברה. היתרון,: אתם יכולים לפתוח את ההזמנה של משפחת כהן ולהכניס לתוכה תוספות שהם ביקשו או להוריד פריטים שהם ביטלו בפגישותיכם עם המשפחה, כשההזמנה היא עבורכם כמו כרטיס עבודה. יתרון נוסף – אם ההזמנה של משפחת כהן דומה בתחילתה להזמנה של משפחת יצחקי מלפני שנה, אתם יכולים להעתיק את ההזמנה של יצחקי, לתת לה את השם כהן והנה יש לכם הזמנה בסיסית מוכנה, שרק מפחיתים ומוסיפים בה כמויות.
  • פתיחת מסך ההזמנה (ראו תמונה) תציג בפניכם את רשימת המוצרים ותוכלו להגיע למוצר שאתם מבקשים על ידי חיפוש פשוט בעזרת גלגלת בחלונית בלי לכתוב אותו: אתם מאתרים אותו ומקישים עליו בעזרת העכבר והוא מתייצב מיד בטבלת ההזמנה. יחד עם זאת, אם אתם מכירים את המוצא ותתחילו לכתוב את שמו בחלונית, מיד אחרי הקשת שתיים-שלוש האותיות הראשונות הוא יקפוץ במלוא שמו ותוכלו להקיש אליו כדי לבחור אותו. יתרה מזו אם למשל אתם לא זוכרים איך נראה הדגם של הדלת שאתם רוצים להזמין, אתם יכולים להקיש על צלמית של זכוכית מגדלת שלצד שמו ומיד תעלה לכם תמונה ותאמת את בחירתכם (ראו שוב תמונה)
  • ברגע שבחרתם את הדגם, אתם מקבלים את מחירו במ"ר ובמקביל אתם מתבקשים לכתוב את מידותיה המדויקות של הדלת, כי פורמקס, כזכור לכם, מייצרת דלתות לפי מידה ולא במידות סטנדרטיות. אחרי שהקלדתם את המידות ואישרתם, יופיע המחיר הסופי של הדלת לפי המחירון למ"ר. כך אתם מזמינים את כל מגוון הדלתות, עם או בלי ידיות אינטגרליות, כולל פורמייקות ומוצרי עזר נוספים
  • אם אתם רוצים לשייך את ההזמנה ללקוח מסוים לפי שמו או לפי מספר ההזמנה של מפעלכם, תוכלו לציין זאת ופורמקס תארוז לכם את כל המוצרים שהזמנתם באריזה אחת או במספר אריזות, שיישאו את שמה של משפחת כהן או את מספר ההזמנה שלה, ואתם תקבלו את כל רכיבי ההזמנה ארוזים ומוכנים להרכבה.
  • סיימתם? משרדים (שולחים בפועל) את ההזמנה לפורמקס, שם מצוי צוות מיוחד, אשר בודק את ההזמנה כדי לוודא שהיא נכונה ואין בה טעויות (מידות לא הגיוניות למשל) ושולח אותה לייצור. במייל חוזר, שייקלט אוטומטית לתוך מערכת ההזמנות של פורמקס אצלכם במחשב, תקבלו מספר הזמנה וכן מועד הספקה.

עד כאן התיאור של מערך ההזמנות בקיצור. ואם תשאלו למה זה כדאי לכם? התשובה: נוחות ואפס תקלות. אתם יכולים להכין את ההזמנה בניחותא ובהתאם ללוח הזמנים שלכם, אתם יכולים לבדוק אותה שבוע פעמים במשך כמה ימים וגם אחרי שאתם משדרים אותה יש מישהו בפורמקס שמוודא את נכונותה. נגמרו ימי ההזמנות בטלפון בפקס או בדוא"ל.

אם יש לכם עוד שאלות, מיכאל קולן, מוכן לענות עליהן את תתקשרו לטלפון 052-6599901.

את המערכת הממוחשבת הזו תכננה ובנתה עבור פורמקס חברת תירוש מערכות מחשוב.