מוצר חדש לפורמקס: ידיות אינטגרליות מאלומיניום בגימור צביעה מגוונת

חברת פורמקס הוסיפה למגוון מוצריה ידיות אלומיניום אינטגרליות צבעוניות. כידוע, הידית האינטגרלית בדלתות מטבחים מוטבעת בתוך הדלת ונראית כחלק בלתי נפרד ממנה. תפקידן של ידיות אלה הוא לתפעל את הדלת, היינו לפתוח ולסגור אותה. הידיות שהוצעו בעבר היו בגוני אלומיניום בגימור אנודייז טבעי או מבריק בלבד, ומעתה יוצעו, כאמור, גם כשהן צבועות בגוונים שונים, דבר ההופך את הידית האינטגרלית לאלמנט עיצובי ייחודי ויפה. פורמקס מציעה שילוב המורכב ממגוון רחב של דגמי ידיות אינטגרליות וצבעים שונים. הידיות האינטגרליות, שיעברו גימור בצביעה, יותקנו בדלתות מצופות הפורמייקה של פורמקס מדגמי אולטרא גלוס, פריזמה ופולימר.

לצורך צביעתן של ידיות האלומיניום רכזה פורמקס מתקני צביעה חדשים, הכוללים חדרי צביעה ותנור, אשר מותאמים לצביעת מתכת באבקה בתהליך אלקטרוסטטי. בתהליך זה עוברת ידית האלומיניום הטענה של מתח חשמלי חיובי בעוד שהאבקה המותזת עליה עוברת הטעה של מתח חשמלי שלישי, אותו היא מקבלת מאלקטרודה המצויה בדיזת הפליטה של האקדח או ראש ההתזה. ברגע שהאבקה נורית מהאקדח או מהדיזה את הידית, היא נמשכת לידית ונדבקת עליה בגלל שהמטענים החשמליים מנוגדים (פלוס נמשך למינוס).

בשלב הבא עוברת הידית לתנור בחום גבוה, בו מותכת האבקה עד לשלב של קלייה, היינו התקשות מלאה ויצירת ציפוי קשיח. בתחילה החום מתיך את האבקה, אשר הופכת לצבע ניגר, המתפשט בצורה שווה ובעובי אחיד על כל פני השטח של הידית. לאחר מכן מתאדים הסולבנטים מהצדע ובהדרגה הוא מתחיל להתקשות, ואז מעבירים את הידית תהליך קירור מהיר, המקשה את הצבע לחלוטין.

ניתן להזמין את הידיות האינטגרליות במבחר גוונים, ביניהם לבן, קרם, אפור עשן ושחור. סוגי הגימורים מבריק למחצה ומחוספס עדין (כמו חל עדין).

מיכאל קולן, מנכ"ל פורמקס, שמסר לנו את המידע הזה, מבקש להדגיש, שהידיות הצביעות מרחיבות מאוד את אפשרות העיצוב של המטבחים, ומקנות למעצבים ולמתכננים של המטבחים – המעצב, האדריכל ו/או הנגר – גם ללקוח הדופי אפשרויות עיצוב חדשות.